FAQ - czyli najczęściej zadawane pytania.

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Jaki jest czas oczekiwania na zamówienie foto obrazu?

Foto obrazy w sklepie ObrazyDruk.pl można zamawiać 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia realizujemy zazwyczaj w przeciągu 1-2 dni roboczych. W skrajnych przypadkach czas realizacji może ulec zmianie, wówczas za pomocą podanych danych kontaktowych nasz dział obsługi informuje Klienta o terminie realizacji.

Jakie są całkowite koszty przesyłki i czy jest możliwość wysyłki za pobraniem lub odbioru osobistego?

Nasze foto obrazy na płótnie wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. W 98% przypadków pierwsza próba doręczenia przesyłki Klientowi ma miejsce nazajutrz (dzień roboczy) po odebraniu przesyłki przez kuriera.
Koszt wysyłki przy zamówieniach opłaconych z góry (za pomocą Payu, Przelewy24, PayPal, przelew tradycyjny) wynosi 15,00 zł brutto. Koszt przesyłki kurierskiej „za pobraniem” (płatna przy odbiorze) wynosi 30,00 zł.
Foto obrazy można odebrać również w siedzibie naszej firmy w Radzionkowie, w tym przypadku nie są pobierane żadne opłaty za wysyłkę.

Jak długo trwa standardowa dostawa?

Pierwsza próba doręczenia standardowo ma miejsce następnego dnia roboczego po nadaniu, jednak firma kurierska DPD zastrzega sobie prawo dostarczenia przesyłki do 72 godzin od nadania. Jednak w 98% przypadków próba doręczenia ma miejsce kolejnego w kolejnym dniu roboczym.

Jak mogę śledzić moją przesyłkę?

Na każdym kroku produkcji informujemy Klientów za pośrednictwem e-maila i wiadomości SMS o aktualnym stanie zamówienia. W momencie kiedy przesyłka zostanie spakowana Klient otrzymuje link do strony internetowej przewoźnika, na której ma możliwość sprawdzenia aktualnego statusu przesyłki.

Stan zamówienia można sprawdzić również w naszym serwisie www.ObrazyDruk.pl po uprzednim zalogowaniu się do konta.

Ceny produktów są cenami netto czy brutto?

Wszystkie ceny zamieszczone w naszym sklepie internetowym są cenami BRUTTO (zawierają podatek VAT).

Czy są możliwe dodatkowe usługi – projekt kolarzu, retusz zdjęcia, fotomontaż, dodanie napisów?

Oczywiście nasi graficy mogą dokonać zmian graficznych w przesłanych zdjęciach, dodać napisy czy stworzyć kolarz z kilku zdjęć. Koszt usługi jest zawsze ustalany z Klientem i ostatecznie przed przystąpieniem do pracy musi przez niego zostać zaakceptowany.
Podobna sytuacja ma miejsce z projektem graficznym - który nasi graficy przed przystąpieniem do wydruku konsultują z Klientem i przesyłają w końcowej fazie do akceptacji.

Jakie są dostępne metody płatności?

W przypadku zamówienia foto obrazu na płótnie płatności można dokonać poprzez systemy szybkich płatności elektronicznych: PayU, Przelewy24, PayPal;
Przelewem na rachunek bankowy firmy:
VisualData Paweł Miś
ING BANK ŚLĄSKI - 75 1050 1230 1000 0091 4316 6065
lub kurierowi przy odbiorze zamówienia.

W zamówieniu doszło do pomyłki lub chcę je anulować.

Jeśli popełniono błąd zamówieniu lub Klient chce aby zamówienie zostało anulowane, bądź dokonać zmian w liczbie szt, rozmiarze itp.
Prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym biurem obsługi klienta: [email protected] lub telefonicznie +48 32 723-22-19 Infolinia czynna w dni robocze w godz. 9:30 – 16:00;

Czy jest możliwy wydruk foto obrazu z własnego zdjęcia?

Tak, zamówienie foto obrazu z własnego zdjęcia jest możliwe. Aby dokonać zamówienia prosimy przejść do zakładki „Stwórz FOTOOBRAZ” następnie za pomocą naszego specjalnego konfiguratora można wybrać kadr zdjęcia oraz określić jego rozmiar.

Na co zwrócić uwagę wybierając zdjęcia do druku?

Aby uzyskać najwyższej jakości wydruk foto obrazu na płótnie zalecamy zwrócić szczególną uwagę na ostrość zdjęcia, kolorystykę oraz odpowiednią rozdzielczość zdjęcia (min. 72 DPI w rozmiarze rzeczywistym – zalecamy 200DPI). W sytuacji kiedy musimy dokonać konwersji do formatu JPG prosimy zwrócić uwagę na ustawienie najmniejszego stopnia kompresji tak aby plik pozostał najwyższej jakości.

Jeśli macie Państwo wątpliwości co do tego, czy zdjęcie nadaje się do wydruku jako foto obraz, lub jaki wybrać rozmiar obrazu prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta.

Jakiego typu pliki mogę przesłać w celu wydruku?

Nasz system akceptuje pliki w formacie: JPG, PDF, TIF, PNG.

Jakiej maksymalnej wielkości mogę przesłać zdjęcie?

Nasz system akceptuje pliki w rozmiarze do 100 MB.

Jak długo przechowywane są zdjęcia?

W sytuacji kiedy zostało złożone zamówienie zdjęcia przechowywane są przez okres 30 dni (na wypadek reklamacji).

Natomiast po dodaniu do koszyka i nie złożeniu zamówienia pliki pozostają na naszych serwerach przez 14 dni.

Co oznacza zadruk boków odbiciem lustrzanym?

Jest to standardowa i najpopularniejsza opcja wybierana przez naszych klientów. Krawędzie boczne obrazów zadrukowane zostają skopiowanym i powielonym fragmentem zdjęcia, które programowo zostaje poddane graficznej obróbce, tak aby po dodaniu tworzyło spójną całość z sąsiadującą krawędzią zdjęcia. Opcja ta w żaden sposób nie kadruje przesłanego zdjęcia i w większości przypadków powstała krawędź boczna nie jest zauważalna jako widoczna różnica. Przykłady zadruku lustrzanego widoczne są w zakładce Stwórz foto obraz → zadruk boków.

Co oznacza zadruk boków kadrem zdjęcia?

Opcja pozwala na wykorzystanie fragmentów zdjęcia do stworzenia krawędzi bocznych foto obrazu. Oznacza to, że oprócz frontowej części obrazu, 25mm z każdego boku zdjęcia posłuży nam jako krawędź boczna w trakcie naciągania obrazu na drewnianą ramę.
Przykłady zadruku kadrem widoczne są w zakładce Stwórz foto obraz → zadruk boków.

Jaki jest minimalny i maksymalny wymiar wydruku?

Minimalny rozmiar wydruku w przypadku foto obrazów to 20x20cm. Natomiast maksymalny rozmiar obrazu z zdjęcia to 140x140cm.

Z czego zbudowany jest obraz, co oznacza „blejtram”?

Foto obrazy naciągamy na drewnianą sosnową ramę, tzw. krosno malarskie lub inaczej blejtram. Obraz na płótnie jest gotowy do zawieszenia na ścianie, dzięki metalowej „ząbkowanej” zawieszce wypośrodkowanej na górnej wewnętrznej ramie obrazu.

Jaka jest trwałość foto obrazu?

Trwałość foto obrazu na płótnie canvas w przypadku ekspozycji wewnątrz budynku jest szacowana na okres do 100 lat. Jednak wszystko zależy od warunków panujących w miejscu ekspozycji, aby obrazy zachowały trwałość kolorów i zalecamy unikać m.in. dużego, bezpośredniego nasłoneczniania, dużej wilgotności powietrza, warunków pod wpływem substancji chemicznych (również konserwacji środkami chemicznymi) a także unikanie dymu papierosowego, którego osad może powodować pożółknięcie foto obrazu.

Co w sytuacji kiedy przesyłka jest widocznie uszkodzona.

Jeśli przesyłka w chwili doręczenia ma widoczne ślady uszkodzenia prosimy o spisanie protokołu uszkodzenia - pracownik firmy kurierskiej posiada wszystkie niezbędne w tym przypadku dokumenty – jest to podstawa do przyjęcia reklamacji uszkodzonej przesyłki. Więcej informacji na temat reklamacji i zwrotów – znajdziesz w regulaminie na stronie: https://www.obrazydruk.pl/regulamin_3.html

W jaki sposób zabezpieczona jest przesyłka?

Każdy przygotowany przez nas produkt jest zabezpieczony. Obrazy na płótnie canvas zabezpieczamy folią bąbelkową, następnie zamówienie pakujemy w tekturowy karton i zabezpieczamy całość folią stretch.

Otrzymany od Państwa obraz różni się kolorystycznie od widzianego na ekranie monitora/smartfona. Dlaczego?

Urządzenia poligraficzne wykorzystują inną przestrzeń barw (CMYK) do odwzorowania kolorów obrazów niż monitory ekranowe lub ekrany smartfonów (przestrzeń RGB). Obrazy wyświetlane na monitorach nie są punktem odniesienia do drukarni, dlatego aby zminimalizować różnice polecamy wykonać kalibrację monitora lub sprawdzić jak jak dana grafika wyglądać będzie w palecie kolorów CMYK, w tym celu można skorzystać z programu graficznego np. Photoshop – to powinno dać nam w miarę wiernie odwzorowany odpowiednik naszego wydruku.